Fri frakt från 499 kr
1-2 arbetsdagars leveranstid
Trustpilot 4,5 / 5
Snabb leverans 
Hem

Köp- och allmänna villkor

1. Köp- och Allmänna villkor (webbutik)

1.1 Bedrägeri

1.2 Prisgaranti

1.3 Information om pakethantering

1.4 Walley Checkout

1.5 Walley Checkout Företag

1.6 Orderbekräftelse

1.7 Orderstatus

1.8 Felaktigt köp

1.9 Reklamationer

1.10 Reklamation för transportskador

1.11 Normal Leveranstid

1.12 Outlöst paket, ej uthämtat paket

1.13 Frakt och avisering

1.14 Fraktpriser

1.15 Beställningar utanför Sverige

1.16 Fel i publicering, prisjusteringar och tekniska fel

1.17 Åldersgräns

1.18 Om cookies

1.19 Säkerhet vid betalningar

1.20 Råd om produkter

1.21 Pris och Moms

1.22 Ångerrätt, Retur & byte

1.23 Presentkort

1.24 Smakgaranti

2. Prenumerationstjänst

2.1 Mina sidor

2.2 Betalning

2.3 Bekräftelse på genomfört köp

2.4 Produktpris

2.5 Startkit eller bonusprodukter

2.6 Engångsköp

2.7 Vara slut i lager

2.8 Adressändringar

2.9 Avbryta, pausa och senarelägga

2.10 Köpvillkor

3. Köp- och Allmänna villkor (butik)

3.1 Pris och Moms

3.2 Kundtjänst, öppettider

3.3 Personuppgifter – GDPR

3.4 Kataloger, nyhetsbrev och trycksaker

3.5 Kontakt

Köp- och Allmänna villkor (webbutik)

1.1. Bedrägeri

Av säkerhetsskäl sparas din IP-adress när du genomför köp i webbshopen. Alla försök till falska orders eller bedrägerier kommer att polisanmälas.

1.2. Prisgaranti

Vi på MM Sports vill att du ska känna dig trygg med att vi alltid ger dig marknadens bästa priser och därför erbjuder vi alla våra kunder prisgaranti.
Läs mer om vår prisgaranti här

1.3. Information om pakethantering

För din trygghet så kontrollvägs din beställning genom hela transportkedjan.

1.4.Walley Checkout

I samarbete med Walley erbjuder vi betalning med Walley Checkout. Walley Checkout samlar alla de viktiga betalsätten i en och samma lösning – välj mellan direktbank, swish och kortbetalning, faktura eller delbetalning (betalningsalternativen kan variera över tid). Du bestämmer själv vilket betalsätt du vill använda i kassan, innan du bekräftar köpet. Kort- och bankbetalning sker smidigt utan att du behöver lämna sidan.
Faktura eller delbetalning innebär att du får hem varorna innan du betalar. Du kan sedan välja att antingen betala hela beloppet på en gång eller dela upp det i mindre delar. Förfallodatum kan skilja sig åt och framgår på den faktura eller delbetalningsavi som skickas till dig. Leveranssätt samt eventuella avgifter som tillkommer visas i kassan innan du bekräftar köpet.
För att kunna välja faktura eller delbetalning måste du ange din folkbokföringsadress som leveransadress och du ska ha fyllt 18 år vid beställningstillfället. En mindre kreditprövning görs, som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta.
my.walley.se kan du se alla dina obetalda fakturor från Walley.

1.5. Walley Checkout Företag

I samarbete med Walley erbjuder vi betalning med Walley Checkout. Walley Checkout samlar alla de viktiga betalsätten i en och samma lösning – välj mellan kortbetalning, faktura eller delbetalning (betalningsalternativen kan variera över tid). Ni bestämmer själva vilket betalsätt ni vill använda i kassan, innan ni bekräftar köpet. Kortbetalning sker smidigt utan att ni behöver lämna sidan.
Faktura eller delbetalning innebär att ni får levererat varorna innan ni betalar. Förfallodatum kan skilja sig åt och framgår på den faktura som skickas till er. Leveranssätt samt eventuella avgifter som tillkommer visas i kassan innan ni bekräftar köpet.

Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta.

1.6. Orderbekräftelse

När du har fullgjort din beställning skickas en orderbekräftelse till e-postadressen som uppgavs vid beställningen.

Ta för vana att alltid kontrollera din orderbekräftelse så att allt ser korrekt ut, skulle det vara något du undrar över, kontakta då vår kundtjänst. Det är bra om du sparar din orderbekräftelse för att ha till hands vid eventuell kontakt med oss.

Har du inte fått en orderbekräftelse kontroller skräpposten, markera e-post från MMSPORTS som säker e-post. Då kommer våra mejl att hamna i inkorgen fortsättningsvis. 

1.7. Orderstatus

*Behandlas* betyder att väntar på att bli behandlad. *Utskriven* betyder att ordern är utskriven och väntar på att bli plockad och packad.*Felaktig/Retur* Betyder att ordern inte gått igenom av någon orsak. *Klar på väg* din order har gått iväg för leverans.

1.8. Felaktigt köp

Vid eventuellt felaktigt köp i webbutiken, kontakta vår kundtjänst. Ha gärna ditt ordernummer tillhanda för snabbare hantering. Vi kan inte garantera att det felaktiga köpet kan rättas till, då din order redan kan vara plockad.

1.9. Reklamationer

Om ni skulle upptäcka något felaktigt med er order vid leverans, kontakta kundtjänst snarast möjligast för eventuell reklamation. För att skapa en snabbare hantering av ert ärende ber vi er därför att bifoga ordernumret reklamationen gäller, en bild på den felaktiga/skadade varan, era kontaktuppgifter samt en beskrivning som förklarar vad som har skett eller vad ni är missnöjd med.

Reklamationer gällande varor från GASP och Better Bodies behövs även PO-numret bifogas. Detta nummer finns utskrivet på varans tvättrådsetikett.

Vid frågor kontakta vår support
order@mmsports.se 031 – 160 000
För info om öppettider se Öppettider

1.10. Reklamation för transportskador

Skulle du upptäcka en skada på försändelsen, gör en anmälan på detta omedelbart till posten/leverantören. Hämta aldrig ut skadat gods utan att göra en skadeanmälan direkt på plats. Du skall få en blankett på plats som du fyller i direkt. Kontakta oss för vidare information. Enbart skadad förpackning godkänns inte som reklamation.

1.11. Normal Leveranstid

Beställningar före 14.00 skickas vanligtvis samma arbetsdag, beroende på vilken transportör du väljer i kassan beräknas du sedan ha din vara inom 1-3 arbetsdagar. Lördag, söndag och helgdagar räknas inte in. Reservation för leveranser till nordligaste delarna av Sverige kan ta en dag ytterligare. OBS! Leveranstiden kan vara något längre på t.ex. viktskivor, skivstångset och tyngre gymredskap. Räkna med cirka 1-4 veckors leveranstid. Mindre orders med restnoterad produkt skickas när alla varor finns i lager. OBS! Postens liggetid för paket är 7 dagar hos ombuden. Efter det skickas paketet automatiskt tillbaka till oss och då blir detta ett outlöst paket för dig. Vi kan förlänga liggetiden om du anmäler detta till oss i god tid innan paketets liggetid på 7 dagar har utgått.

1.12. Outlöst paket, ej uthämtat paket

Har inte paketet hämtats ut inom 7 dagar och det går i retur till MM Sports så har MM Sports rätt att debitera kund för kostnader gällande frakt, returfrakt, expeditionsavgift samt emballage. Avgiften är 150 kr.

1.13. Frakt och avisering

Vi använder oss av Postnord, Budbee, Instabox och Early Bird som leverantör för att frakta din order. När ditt paket skickats från oss får du en avisering där du kan följa din försändelse. Om ditt paket levereras med Postnord eller Instabox får du en avisering via sms, mejl eller brev när och var ditt paket finns att hämta ut. Om ditt paket skickas med Budbee får du avisering via mejl & sms där du kan spåra din försändelse och välja leveransdag samt om paketet ska lämnas utanför din ytterdörr. Om ditt paket levereras med Early Bird läggs det i din brevlåda, om det inte får plats hängs det på brevlådan eller dörren. För leveranser med Early Bird övergår risken till kund när transportören lämnat av paketet.

1.14. Fraktpriser

Gäller inom Sverige. För beställningar upp till 498 kr kostar frakten från 39 kr. För beställningar över eller lika med 499 kr = Fri frakt!

1.15. Beställningar utanför Sverige

Norska kunder hänvisar vi till:
https://www.mmsports.no/home.php

Danska kunder hänvisar vi till:
https://www.mmsportsstore.dk/home.php

1.16. Fel i publicering, prisjusteringar och tekniska fel

Vi förbehåller oss rätten till korrigering av prisuppgifter, dokument, grafik, texter med mera som skrivits felaktigt på vår hemsida, i kataloger, på produkter eller i andra förekommande media. Vi reserverar oss även mot prisjusteringar på grund av exempelvis förändrade priser från våra leverantörer, valutaförändringar, lagerförändringar och eventuella tekniska fel i webbshopen, browser eller server.

1.17. Åldersgräns

Åldersgränsen vid postorderköp är 18 år. Är du under 18 år krävs målsmans underskrift. Vi har dock inget automatiskt system som gallrar bort köp som görs av minderåriga, men skulle problem uppstå med detta gäller ändå 30 dagars öppet köp. Kontakta oss så kan vi göra återköp på ordern samt spärra den minderåriges konto hos oss.

1.18. Om cookies

Frågor om våra cookies hänvisas till vår integritetspolicy.

1.19. Säkerhet vid betalningar

MM Sports sparar ALDRIG några uppgifter gällande ditt kontokort! All information skickas krypterad via säkrade servrar (SSL/HTTPS).

1.20. Råd om produkter

Alla produkter som MM Sports säljer via webshopen www.mmsports.se kan användas i Sverige, vissa produkter skall dock inte användas av elittävlande eller personer där arbetspositionen kan vara utsatt. Dessa produkter har en varningstext om detta i produktinformationen på hemsidan. Känner du dig osäker kan du kontakta oss och rådfråga om vad som gäller för just den produkt du är intresserad av.

Tänk på att kosttillskott inte skall ersätta din normala kost utan skall ses som ett komplement.

1.21. Pris och Moms

Samtliga priser är inklusive moms. Böcker/DVD 6% • Kosttillskott 12% • Kläder/tillbehör 25%. Skulle momssatserna ändras förbehåller vi oss rätten att justera våra priser till motsvarande momssats.

1.22. Ångerrätt, retur & byten

Hur gör jag en retur eller nyttjar min ångerrätt ?

Som kund hos oss har du alltid retur och ångerrätt inom 30 dagar när du handlar online. Du har rätt att nyttja din ångerrätt och genomföra din retur utan att ange något skäl. Tidsfristen på 30 dagar gäller från och med den dag som du har mottagit ordern. För returer och ångrade köp tar vi ut en administrativ avgift på 29 kronor som dras av från din återbetalning. Vi förbehåller oss rätten att neka returer på underkläder, suspensoarer eller munskydd. 

Returnera med Budbee Hemleverans, Budbee Box eller Instabox

  1. Gå till vår returportal
  2. Fyll i ditt ordernummer och din e-postadress. Välj sedan vilka produkter du vill returnera och av vilken anledning.
  3. Packa de varor du vill returnera i valfritt emballage, men i ordinarie skick som varan levererades i.
  4. I sms:et du fick från Budbee eller Instabox vid leverans finns en länk till att boka en retur. Du behöver ingen returfraktsedel. Budbee och Instabox fixar det själva vid upphämtningen av ditt paket.

Returnera med Postnord eller Early Bird

  1. Gå till vår returportal
  2. Fyll i ditt ordernummer och din e-postadress. Välj sedan vilka produkter du vill returnera och av vilken anledning.
  3. Packa de varor du vill returnera i valfritt emballage, men i ordinarie skick som varan levererades i.
  4. När du skapat en retur får du en QR-kod skickad på mail från Postnord som du visar upp och lämnar till ditt närmaste ombud.

Hur gör jag ett byte?

Vi har ingen möjlighet att göra byten. Vänligen lägg en ny beställning på önskad vara och returnera den du inte vill ha.

Hur gör jag en Reklamation?

Om du skulle mot förmodan tar emot en defekt vara eller att din produkt gått sönder på grund av produktionsfel ber vi dig kontakta vår kundtjänst snarast möjligast. För att kunna skapa en så god och snabb hantering som möjligt ber vi dig inkludera: 

  • E-postadress som köpet registrerades på 
  • Ordernummer 
  • Kund och produktnamn 
  • Anledning till reklamation 
  • Bifogad bild

När sker återbetalning vid godkänd reklamation?

Så snart din reklamation är godkänd kommer en återbetalning ske med samma betalningsmetod som användes vid köpet.

Tidsfrist

För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du returnerar din order eller sänder in ett meddelande till oss om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut. Detta meddelande kan anmälas direkt till oss i skrift och det går även att använda konsumentverkets blankett som du hittar nedan.

Detta är dock ej tvingande och du kan även använda dig av retursedeln som följde med ditt paket.
https://publikationer.konsumentverket.se/kontrakt-och-mallar/angerblankett

Varan som returneras måste vara i obrukat och oförändrat skick. Om du använder eller hanterar varan på ett sätt som inte är nödvändigt för att undersöka den har vi rätt till ersättning för värdeminskningen. Du har däremot rätt att undersöka varan för att se vad den har för egenskaper och funktion. Observera att öppet köp och ångerrätt inte gäller intimkläder, exempelvis underkläder.

Kontakta kundtjänst på mejl eller telefon om du har fler frågor

E-postorder@mmsports.se

Telefon: 031 – 160 000

Telefonen är öppen tisdagar och torsdagar 09:30-14:00 med lunchstängt 12:00-12:30

Chatt: 09:00-15:30

Onsdagar, fredagar helger och röda dagar stängt.

1.23. Presentkort

Giltighetstid på presentkort är 1 år från inköpsdatum.

1.24. Smakgaranti

Vi strävar efter att nå bästa möjliga kundnöjdhet och erbjuder därför s.k. smakgaranti.
Det innebär helt enkelt att om du inte är nöjd med produktens smak, då får du byta till en ny smak helt kostnadsfritt!
Smakgarantin gäller endast MM Sports egna kosttillskottsvarumärken och du kan läsa mer om villkoren här

2. Prenumerationstjänst

I dagsläget erbjuder vi prenumeration på alla våra kosttillskott för att du som kund enkelt ska kunna få hem dina varor smidigt. Det innebär att du enligt önskat intervall får hem dina varor utan att behöva gå in på hemsidan och göra en beställning. Det går endast att ha en prenumeration igång per användare där alla produkter skickas ut med samma beställning.

2.1 Mina sidor

Om du startar en prenumeration utan att ha registrerat ett konto så skapas ett konto automatiskt upp åt dig, i samband med detta skickas ett separat mejl där du ombeds välja ett lösenord för att fullgöra skapandet av ditt konto.

2.2 Betalning

Vid prenumeration dras beloppet månadsvis, enligt de intervall som du har valt. Genom att prenumerera på kosttillskott, samtycker du till att vi debiterar dig i enlighet med det tidsintervall som du har angett om prenumerationen inte sägs upp. Du kan fritt ändra ditt intervall under ”mina sidor” eller genom att kontakta kundservice. Vid nästkommande utskick reserveras pengarna på utskicksdagen.

2.3 Bekräftelse på genomfört köp

Efter att du har gjort en beställning kommer en bekräftelse att skickas till dig via den e-postadress som du har angivit. I bekräftelsen framgår vad du har köpt och från och med vilken dag din prenumeration börjar gälla.

2.4 Produktpris

Produktens pris i prenumerationen baseras på ordinarie produktpris. Om produkten skulle vara på kampanj under utskicksdagen får du ta del av kampanjpriset. Prenumerationen går inte att kombinera med andra rabattkoder.

2.5 Startkit eller bonusprodukter

Om det vid tillfället erbjuds extra produkter som gåva i samband med en startad prenumeration så gäller dessa endast en gång per kund, och vi förbehåller oss rätten att i efterhand ta bort dessa produkter på ordern om vi upptäcker att detta missbrukats. Skulle hela eller delar av den ordern som innehåller startkittet eller bonusprodukter returneras och att därmed villkoren för att erhålla startkittet inte uppnås så förbehåller vi oss rätten att exkludera startkitet från din prenumeration.

2.6 Engångsköp

Det finns möjlighet att addera produkter på din prenumeration för ett enskilt utskick. Lägg din önskade vara i din kundvagn och slutför din beställning som vanligt. Det är viktigt att kolla så att din önskade vara är märkt med “engångsbeställning”.

2.7 Vara slut i lager

Om en produkt i din prenumeration skulle vara slut vid utskickstillfället så skickas ett mail 2 dagar innan utskicksdagen till dig där du har möjlighet att göra ändringar i din prenumeration. Via ”mina sidor” kan du ändras smak eller produkt.

2.8 Adressändringar

Om du flyttar eller ändrar din adress medan du prenumererar måste du uppdatera din adress under ”mina sidor” eller kontakta kundservice. Du ansvarar för att inom skälig tid uppdatera din adress om en beställning skickas till fel adress på grund av felaktiga uppgifter, ansvarar vi inte för felet och är ej ersättningsskyldiga.

2.9 Avbryta, pausa och senarelägga

Du kan avbryta din prenumeration när du vill. Det måste göras senast 2 dagar innan din nästa beställning ska skickas ut. Du kan även pausa eller senarelägga en leverans när som helst. Det ändrar du under ”mina sidor” alternativ kontaktar kundservice.

2.10 Köpvillkor, ångerrätt etc.

Ovannämnda villkor påverkar inte dina andra lagstadgade rättigheter som konsument. Vi förbehåller oss rätten att när som helst avsluta din prenumeration om du bryter mot någon punkt i detta avtal. Vi förbehåller oss även rätten att när som helst avbryta eller ändra prenumerationsmodellen. Genom att ingå en prenumeration förbinder du dig att betala den periodiska avgiften fram till prenumerationens upphörande. Den första periodiska avgiften utgår i samband med dina ansökan om prenumeration. Betalningen sker genom kredit- eller betalkort. För övriga villkor hänvisar vi till våra allmänna köpvillkor.

Köp- och Allmänna villkor (butik)

3.1. Pris och Moms

Samtliga priser är inklusive moms. Böcker/DVD 6% • Kosttillskott 12% • Kläder/tillbehör 25%. Skulle momssatserna ändras förbehåller vi oss rätten att justera våra priser till motsvarande momssats.

3.2. Kundtjänst, öppettider

För info om öppettider se Öppettider

3.3. Personuppgifter – GDPR

Företaget är personuppgiftsansvarigt för behandling av de personuppgifter som Du som kund lämnar till oss. Dina personuppgifter kommer att behandlas i syfte att upprätthålla kundrelationen och eventuellt för marknadsföringsändamål av annat företag. Du kan begära att personuppgifter rättas eller tas bort.

Här kan du läsa med om vår integritetspolicy.

Personuppgiftsansvarig: MM Sports AB, Telefon: 031-16 00 00, E-post: info@mmsports.se, Org. nr: 556841–0343.

3.4. Kataloger, nyhetsbrev och trycksaker

När du genomför ett köp hos oss kan du välja om du vill ha vårt nyhetsbrev via e-post med trevliga erbjudanden och eventuella tävlingar med fina priser. SMS-utskick, kataloger och trycksaker kan komma att skickas ut till registrerade kunder. Vill du inte ha dessa går det att välja bort dessa typer av utskick på din kontosida, alternativt mejla till vår kundtjänst.

3.5. Kontakt

MM Sports AB Depåvägen 12, 438 70 Landvetter

Telefonväxel: 031-160 000. Gällande support på order, produkter eller övriga frågor: order@mmsports.se.

Fri frakt
från 499 kr
Snabb leverans
1-2 arbetsdagars leveranstid
Returrätt
30 dagar
Utmärkt
Baserat på 15722 omdömen
Verifierat
Så himla trevlig personal.

Så himla trevlig personal.

Verifierat
Väldigt bra och mycket snabb leverans

Väldigt bra och mycket snabb leverans, senast råkade jag fel produkter men kundservice svarade snabbt och löste problemet så jag är mycket nöjd. Bästa +++++

Verifierat
Snabb och effektiv

Snabba på att berätta vad som händer med ordern, jag är mycket nöjd med att handla från er, det kimmer jag att göra fler gånger.

Verifierat
Kan handla här utan problem.

Kan handla här utan problem.

Verifierat
Snabb leverans.

Snabb leverans.. Hadde slut. Smidigt när man bor på landsbygden

Verifierat
Bra priser vid kampanjer

Bra priser vid kampanjer. Snabba leverenser och lätt att följa beställningen. Rekommenderas🙂

Verifierat
Clear Whey Mango Passion

Clear Whey Mango Passion - Det godast jag testat på 10 år!

Verifierat
Snabb leverans bra produkter

Snabb leverans bra produkter

Verifierat
Bara nöjd hela vägen!

Bara nöjd hela vägen!

Verifierat
Mycket nöjd med 1/3

Mycket nöjd med 1/3, då jag ännu inte har hunnit testa dem två andra produkterna :)

Verifierat
Enkel att beställa

Enkel att beställa, bra produkter och snabb leverans

Verifierat
Snabba leveranser 👍

Snabba leveranser 👍

Visar våra 4- och 5-stjärniga omdömen
Pre access black week 2024
+ 15% på ditt första köp
x